MegMinden
2022-08-15

Szárazság

(origo.hu)

Elviselhetetlen gondokat okoz mindenütt a szárazság.

Franciaországban teherhajók csak teljes kapacitásuk töredékével tudnak közlekedni, a megmaradt árut vasúton vagy közúton kell szállítani. Utóbbinak nagy hátránya, hogy több tucatnyi kamion kell egy hajó rakományának elszállításához, ráadásul a közúti közlekedés sokkal balesetveszélyesebb, mint a vízi számol be a hírről a V4NA nemzetközi hírügynökség.

Egyre nagyobb gondokat okoz Franciaországban a rendkívüli szárazság, a hetek óta tartó csapadékhiány miatt ugyanis már a folyami áruszállítás is veszélybe került. A France Info nevű lap számolt be róla, hogy a Rajna vízszintje annyira alacsony, hogy a 2500 tonna kapacitású teherhajókat mindössze 900 tonnával rakják meg, nehogy elérje a hajó feneke a meder alját.  

A kialakult helyzet miatt Franciaország elsőszámú gabonaforgalmat bonyolító folyami kikötőjének, a Rajna mellékfolyója, a Mosel partján lévő Metz kikötőjének tevékenysége is jelentősen lecsökkent.

INNEN A FRANCIÁK ÁLTALÁBAN ÉVENTE TÖBB MINT KÉTMILLIÓ TONNA GABONÁT EXPORTÁLNAK A BENELUX ÁLLAMOKBA, HOLLANDIÁBA VAGY NÉMETORSZÁGBA, ÁM EZEN A NYÁRON A RAJNA VÍZSZINTJE KIVÉTELESEN ALACSONY, A GABONASILÓK PEDIG TELE VANNAK, DE EGYSZERŰEN NEM TUDJÁK A FELHALMOZÓDOTT MENNYISÉGET ELSZÁLLÍTANI.

A mezőgazdasági szereplőket tömörítő és segítő Lorca nevű szövetkezeti csoport vezetője, Vincent le Ber elmondása alapján a folyami szállítás a leghatékonyabb módja a gabona szállításának, de az alacsony vízszint miatt ez most nem működik megfelelően, ezért a kapacitásuk harmadával közlekedő hajókról megmaradt rakományt vonattal és kamionokkal szállítják. Ezzel azonban több gond is van, először is, míg egy teherhajó átlagosan el tud vinni 2000 tonnát, addig egy kamionra csupán 30 tonna fér, tehát több mint 60 kamion szükséges egyetlen hajó rakományának elszállításához. Vincent le Ber szerint további hátránya a közúti szállításnak a nagyobb balesetveszély, hiszen jelentősen kevesebb baleset történik a folyókon, mint közúton.

Ezzel azonban még nem értünk a folyami áruszállítás problémáinak a végére, a rajnai szállítással foglalkozó francia társaság, a CFNR ügyvezető igazgatója, Jean-Marc Thomas szerint további nehézségeket okoz, hogy az utóbbi időben az egekbe szökött a folyami áruszállítás költsége. Ennek okaként a németországi széntüzelésű erőművek újraindítását jelölte meg a szakember, amire az orosz gáz hiányának veszélye miatt került sor. Jean-Marc Thomas beszámolt róla, hogy a szóban forgó erőművek számára szükséges szenet hajóval szállítják, Németország számára ugyanis nincs más alternatíva és ez magával vonzotta az árak ugrásszerű megemelkedését.

A FENT EMLÍTETT OKOK MIATT A MENEDZSER A JÚLIUSI ÉS AUGUSZTUSI HÓNAPOKRA A FOLYAMI ÁRUSZÁLLÍTÁS 20-25 SZÁZALÉKOS VISSZAESÉSÉRE SZÁMÍT CSAK METZ KIKÖTŐJÉNEK ESETÉBEN.

Az eredeti írást itt találja.

Debreceni Virágkarnevál

Helyszínbejárás a frizbi-világbajnokság előtt

DEmedia.hu

Szerző
Hasonló cikkek