(forbes.hu)
Lehet-e a légiközlekedés fenntartható? Mitől lesz egy reptér zöld? Milyen lépéseket tesz a legnagyobb magyar repülőtér a környezet megóvásának érdekében? Többek között ezekre a kérdésekre válaszolt csütörtökön Chris Dinsdale, a Budapest Airport ügyvezető igazgatója a Brain Bar jövőfesztivál színpadán.
Iain Lindsay, az előző magyarországi brit nagykövet beszélgetőtársa Chris Dinsdale, a Budapest Airport ügyvezető igazgatója volt. A kanadai Dinsdale – aki bő egy éve áll a reptér élén – színpadra lépése előtt Lindsay éles kritikával illette a légiközlekedést, aminek bahreini nagykövetként ő is gyakori haszonélvezője.
Dinsdale megerősíti, kilátástalan és nehéz időszakba került a légiközlekedés nemcsak a koronavírus-járvány, hanem a háború és az energiaválság miatt is.
Évek óta egyik válságból a másikba lavírozunk.”
2020 elején soha nem látott számokat hoztak a légitársaságok, a fellendülés azonban nagyon gyorsan változott óriási bukássá. „Egyik napról a másikra napi ötvenezres utasszámunk 200-ra csökkent. A terminál úgy festett, mint egy szellemváros.” Ekkoriban a reptér munkavállalóinak egyharmadát kellett elbocsátaniuk.
A következő nehézséget a februárban kitört orosz-ukrán háború jelentette, amikor ukrajnai menekültek ezrei lepték el a repülőteret, amire nem voltak felkészülve. A nyár elején pedig a hirtelen megugró utasszám okozott gondot. „A csődközeli állapotot a nyár elején aztán újabb szárnyalás váltotta. Pillanatok alatt kellett pótolnunk a kiesett személyzetet, nagyon gyorsan állt vissza minden a régi kerékvágásba.”
Az eredeti írást itt találja.