MegMinden
2022-07-03

Autó piac

(totalcar.hu)

Közepes dízel kombik kétmillióért

Aki használt autót vesz mostanában, nemcsak azért van nehéz helyzetben, mert emelkednek az árak, és túlkereslet van a piacon. Azt sem könnyű eldönteni, hogy milyen üzemanyaggal menjen a leendő autónk, hiszen az elektromos még drága, egy vitamindúsabb benzines elég sokat kajál, a dízeleket meg jó ideje nagy lendülettel köpködik. Pedig sokat menni még mindig utóbbival lehet a legolcsóbban.

Most, hogy az újautó-piacon jelentősen emelkednek az árak, mindez pedig a használtakat is húzza magával, elkezdtük átnézni, mit lehet kapni egyes kategóriákban egy adott ársávban. Először a másfél milliós kompaktokat, majd a kétmilliós egyterűeket taglaltuk, most pedig elérkeztünk a kétmillió forint környékén megvehető közepes kombikhoz.

Mekkora egy közepes autó?

Ha azt mondjuk, kisautó, vagy hogy luxusbálna, teljesen egyértelmű, hogy mire gondolunk. A közepes autó fogalma viszont már messze nem ennyire egyszerű. Eleve három részre tagolhatjuk a kategóriát, merthogy vannak alsó-közepes, középkategóriás és felső-közepes autók is, de ez a beosztás sem annyira fekete-fehér. Mert bár egy Volkswagen Golf hellyel-közzel azonos méretű, mint egy kortárs Audi A4, a hivatalos besorolás szerint ezek mégis külön szegmensben játszanak. Közben az A4 meg ugyanott rúg labdába, ahol a Passat, pedig a Passat nagyobb autó. Aztán persze az egyes gyártók saját osztályozása sincs mindig átfedésben, nem is beszélve arról, hogy nem egyszerre vezetik be az újabb generációkat.

Így ebben a cikkben most egyszerűsítünk, és a 4,5 méter körüli kombikat vesszük sorra. Másképpen: a Golf, a Focus és az Astra méretét, nem pedig az Avensis, Passat, Accord és Insignia felségterületén kolbászolunk. Feltételünk a dízelmotor, méghozzá nagyjából két liter környékéig, és kipipáltuk még az érvényes okmányokat, valamint a klímát. Az ársáv 1-2 millió forint közötti.

Opel Astra

Az egyik legnépszerűbb használt autó kétségkívül az Opel Astra, akár a hazai eladásokat, akár az importlistát nézzük. Ebből az 1-2 milliós ársávban találunk H-t és J-t is, előbbiből persze jóval többet, és értelemszerűen a kínálat felsőbb hányadát karcolgatjuk. Szokták gyakran unalmasnak nevezni a H Astrát, de a forma még ma sem fáradt túlságosan. A J Astra persze már frissebb, nem is szívják miatta annyian a fogukat, de ez pusztán ízlés kérdése.

Az eredeti írást itt találja.

Növekvő forgalomban csökkent a BUX a héten

Cristiano Ronaldo

DEmedia.hu

Szerző
Hasonló cikkek