Blog
2023-08-14

Mennyibe kerül egy webshop 2023-ban?

Cikkünkben áttekintjük, hogy mennyibe kerül egy webshop 2023-ban, és hogyan alakulnak a webáruház készítés árak Magyarországon. Kitérünk arra is, hogy milyen lépésekből áll egy webáruház elkészítése, és miért éri meg egy webfejlesztő csapat megbízása az önálló webshop készítés helyett. Mitől függnek a webshop készítés árak?

A webshop készítés árak nagymértékben változhatnak a webshop bonyolultságától, méretétől, funkcionalitásától és a választott szolgáltatásoktól függően. Általánosságban véve, itt van egy áttekintés a lehetséges költségekről:

1) Egyszeri költségek:

  • Webshop tervezés és fejlesztés: Ez magában foglalja a webshop felépítését, dizájnját és funkcióit. Az ár jelentősen változhat a webshop komplexitásától függően. Egyszeri költségként lehet számon tartani.
  • Webshop platform: Ha egy előre elkészített platformot használsz, akkor lehet, hogy előfizetési díjat vagy egyszeri licencdíjat kell fizetned a platform használatáért.

2) Havi/éves költségek:

  • Webtárhely (hosting): A webshop tartalmának és adatbázisának tárolásáért fizetsz rendszeresen a tárhely szolgáltatónak.
  • Domain név: Évente fizetendő díj a webshop nevéért.
  • SSL tanúsítvány: Biztonságos adatátvitelért felelős, évente megújuló költség.
  • Webshop platform: Ha választasz egy olyan platformot, ami havi vagy éves díjat számol fel, vannak ugyanis bérelhető webshop motorok is.
  • Online fizetési rendszer: Ha online fizetést teszel lehetővé, akkor tranzakciós díjakat számíthatnak fel.
  •  

3) Marketing és egyéb költségek:

  • Marketing és reklám: A webshop népszerűsítéséhez szükséges kiadások, amelyek változóak lehetnek.
  • Tartalom frissítése és karbantartása: Ha rendszeresen frissíteni és karbantartani kell a webshopot, akkor ezek is plusz költségek lehetnek.
  •  

Az árak nagyon széles skálán mozoghatnak, de általánosságban a webshop készítés költségei Magyarországon több száz ezer forinttól egészen több millió forintig terjedhetnek, attól függően, hogy milyen specifikációkat és funkciókat igényelsz.

Az ajánlatokért és pontos árakért érdemes lenne kapcsolatba lépni olyan webfejlesztőkkel vagy ügynökségekkel, akik a területen jártasak, és egyéni árajánlatot tudsz kérni tőlük a tervezett webshopodra. Ilyen például a Kiszervezett Marketing Kft. csapata is.

A webshop készítés lépései

1) Célkitűzések és terv kialakítása:

    • Határozd meg a webshop célját és a termékeid/szolgáltatásaid kínálatát.
    • Azonosítsd, hogy kik lesznek a célcsoportjaid (vásárlók).
    • Határozd meg a webshop funkcióit és specifikációit.

2) Domain név kiválasztása:

    • Válassz egy könnyen megjegyezhető és releváns domain nevet a webshopodnak.

3) Webtárhely vásárlása és beállítása:

    • Válaszd ki a megfelelő webtárhely szolgáltatót és regisztrálj egy megfelelő tárhelycsomagot.
    • Állítsd be a domain nevedet a webtárhelyhez.

4) Webshop platform kiválasztása:

    • Válaszd ki, hogy milyen webshop platformot szeretnél használni (pl. WooCommerce, Shopify, Magento stb.).

5) Dizájn és felhasználói élmény (UI/UX design) tervezése:

    • Tervezd meg a webshop dizájnját, hogy vonzó és könnyen használható legyen.
    • Gondolj a navigációra, a termékek kategorizálására és a vásárlói útvonalakra.

6) Webshop fejlesztése és tesztelése:

    • Készítsd el a webshopot a kiválasztott platformon.
    • Add hozzá a termékek/szolgáltatások részleteit, képeket és árakat.
    • Teszteld a webshopot, hogy biztos legyél benne, hogy jól működik, és a vásárlók számára is kényelmesen használható.

7) Fizetési és szállítási módok integrálása:

    • Integráld az online fizetési rendszert és válaszd ki, milyen fizetési módokat fogsz elfogadni.
    • Konfiguráld a szállítási opciókat és díjakat.

8) Biztonság és adatvédelem:

    • Telepíts SSL tanúsítványt a biztonságos adatátvitelhez.
    • Gondoskodj a vásárlói adatok védelméről és az adatvédelmi szabályozások betartásáról.

9) Webshop tartalmának hozzáadása:

    • Töltsd fel a termékek/szolgáltatások részleteit, képeit és leírásait.
    • Készíts elérhetőségi információkat, gyakori kérdéseket (GYIK) stb.

10) SEO optimalizáció:

    • Optimalizáld a webshop tartalmát a keresőmotorokhoz (SEO), hogy könnyebben megtalálhassanak az emberek a Google-ben.

11) Webshop tesztelése:

    • Végezz átfogó teszteket, hogy megbizonyosodj arról, hogy minden helyesen működik és a vásárlók problémamentesen tudnak vásárolni.

12) Webshop publikálása és promóciója:

    • Amikor elégedett vagy a webshop működésével, publikáld az interneten.
    • Kezdd el a webshop népszerűsítését és promócióját a különböző online csatornákon.

13) Állandó karbantartás és frissítések:

    • Tartsd karban a webshopot, frissítsd a termék- és árinformációkat, válaszolj a vásárlói kérdésekre.
    • Kövesd nyomon az analitikai adatokat és finomhangold a webshopot a visszajelzések alapján.

Webshop készítés árak 2023-ban Magyarországon

Rengeteg változó értéktől függ, hogy mennyibe fog kerülni egy webshop elkészítése. Alapvetően a webshop motor kiválasztása és a hozzáadott funkciók határozzák meg, hogy mennyi lesz a végösszeg.

Egy Shopify webshop pl. kijön 250.000-400.000 Ft között, de sokkal kevesebb testreszabási lehetőséget és egyedi funkciót biztosít, mint egy WooCommerce webáruház, amely már 400.000-800.000 Ft között mozog árakat tekintve. Pontos árajánlatért keresd fel a Kiszervezett Marketing csapatát!

Karneváli hangulat – virágsziget a Főépület előtt

DEmedia.hu

Szerző
Hasonló cikkek