(kosarertek.hu)
2024 nagy kérdése lesz, hogy sikerül-e a generatív AI forradalmat valódi üzleti eredmények nyelvére lefordítani és a rohamtempóban fejlődő iparág fejlesztései utat találnak-e a végső fogyasztókhoz, vagy a vállalati szektor szereplőihez. Megnéztük, mennyire pontosan tudják a különböző AI-ok, hogy mi az a Kosárérték, és mit is csinál.
Egy friss felmérésben, mintegy 1400 cégvezetőt kérdezett meg az AI gyakorlati alkalmazásának lehetőségéről a Boston Consulting Group (BCG). A cégvezetők kétharmada úgy nyilatkozott: inkább kivár a komolyabb mesterséges intelligencia befektetések megkezdésével. Úgy vélik, két éven belül elrobog a hype vonat és 71 százalékuk (ezért is) egyelőre megfigyelőként, szigorúan kísérleti jelleggel támaszkodik a generatív AI szolgáltatásokra, vagy csak kisebb léptékű pilot projekteket indít a cégen belül.
Vegyük például a tartalom marketinget! Bár a generatív AI egyre fejlettebb, bármivel rukkoljanak is elő az új szolgáltatások, az továbbra is képtelen valódi újdonságot produkálni. Önálló következtetéseket nem tudnak levonni, ellenben kiválóan rendszerezik és szintetizálják a már meglévő információkat, mint például kérdések helyben történő, azonnali megválaszolása a keresőmotorokban. De a termék adatlapok és leírások megalkotása is nagyon hasznos lehet, habár a tartalom előállításában meglévő alapvető korlátai továbbra megmaradtak.
Az újszerűséget hiányoló cikkek szaporodása komoly kihívást jelenthet a kreatív tartalommarketing számára. Ezzel szemben számos működő és már elérhető marketing feladat automatizálható, mint például a vásárlói perszónák, azaz a potenciális vásárlói profilok megalkotása.
ChatGPT, ICP Generator, M1 Project
Megnéztünk három olyan AI plaftformot, amely ígérete szerint képes lehet arra, hogy a már meglévő vevői adatbázisok alapján létrehozza számunkra az ideális vásárló tökéletes profilját, ne adj isten azonnali megoldásokat kínáljon ezek elérésére és a megfelelő marketing stratégiák kialakítására.
A Chat-GPT alapú ICP Generator, a Lemlist vagy M1-Project mind azt ígéri, hogy segítségével közelebb juthatunk az ideális vásárló profiljának megalkotásához. Az ideális vásárlói profil megtalálása az e-kereskedelemben már az üzleti tervezési szakasz legelején felmerül.
Az eredeti írást itt találja.