MegMinden
2024-05-02

Vidék

(kosarertek.hu)

Generációk harca vagy mindenkinek való vidék?

Életünk során előfordulhatnak olyan mértékű turbulenciák, amikor professzionális segítségre van szükségünk. Szerencsére egyre többen mutatnak hajlandóságot arra, hogy ilyenkor egy terápia keretein belül tárják fel a problémáik hátterét. De vajon mi történik egy ilyen kezeléssorozat alkalmával? A szakma mélyreható ismerete nélkül is tudjuk, hogy a gyerekkorunkban szerzett élmények és tapasztalatok meghatározóak. Egy pszichoterápia így sokszor kiemelt figyelmet fordít életünk ezen részére, viszont a marketing világáról ugyanez már nem mondható el egyértelműen. Tegyünk egy rövid utazást ebben a világban, hátha kiderül, hogy nem is véletlen a marketing érdektelensége.

A marketing egyik legelemibb alapvetése, hogy pontosan ismerd meg azt, akinek el akarsz adni. Lélegezz és gondolkozz vele együtt, ismerd meg a tulajdonságait, képzeld magad a helyébe, azonosítsd a vágyait és félelmeit! Amennyire azonban triviális ez az alapvetés, legalább annyian el is feledkeznek róla, pedig ennek a házi feladatnak az elmulasztása komoly károkat okozhat.

A feladatnak természetesen nem feltétlenül kell bonyolultnak lennie, de mindenképpen el kell végezni. A buyer personáknak fel kell épülniük pontos és részletgazdag információk sokaságából, hogy üzeneteinket hatásosan juttassuk el potenciális vásárlóinknak. Ha azt gondolnánk, hogy ezt a teendőt egyszer kell csak elvégeznünk, Vavrek Balázs gyorsan visszaterel bennünket a realitások útjára. Az útra, ahol csak egy pillanatra ábrándoztunk el, és képzeltük azt, hogy ez nem egy “dinamikus” folyamat, amit rendszeresen karban kell tartani.

Nem vénnek való vidék

Egy profilozás alkalmával általában a főbb paraméterek meghatározásával kezdődik el a munka. Kellő komolysággal persze itt nem állunk meg, hiszen 25 és 35 év közötti megyeszékhelyen élő családos nőkre célozni olyan, mint ágyúval verébre lőni. Értékes lövedékeket pazarolunk el érdemi eredmény nélkül.

Ennek a cikknek nem célja, hogy megreformálja a buyer persona felépítésére vonatkozó szabályokat. Egyszerűen csak egy új perspektívát kínál, amit legalább az életkorral azonos szinten lévő polcra érdemes tenni, ha nem feljebb. Ez az aspektus pedig a cikk címéből könnyen levezethető módon a különböző nemzedékek preferenciáival foglalkozik. Az életkor egy folyamatosan változó paraméter. Webáruház tulajdonosként megjelölünk többek között egy állandó intervallumot: 20 és 25 év közötti fiatalok. Ebbe az öt évbe viszont minden generáció megérkezik egyszer, és lassan, de biztosan távozik is belőle. Igazság szerint az érkezések és távozások is természetesen állandóak. Minden generáció évről évre öregszik, viszont a hozott élmények meghatározzák azt az origót, hogy miképpen viszonyulnak a világhoz A legpontosabban az életkorból származó információkat a generációk ismeretével tudjuk irányba fordítani, és tüzelni, ami a csövön kifér.

Hozott anyagból dolgozni

Az élménytartomány egy olyan fogalomkör, ami körülbelül azzal hivatott foglalkozni, hogy mit tapasztalunk meg életünkben, környezetünkben, és az milyen hatással van ránk. Ez egy generációt különösen a gyermekkorban megéltek alapján határoz meg. Ugyan Nemes Orsolya generációkutató figyelmeztet rá, hogy hibás gondolat azt feltételezni a fiatal korról, hogy érdemi befolyással csak az van felettünk, nekünk azonban pont erre van szükségünk. Egy olyan embernek például, aki a “veterán” generáció tagja, a fiatalon átélt háború teljesen más viszonyulást ad a világhoz, mint egy Y-generációsnak, akinek az első évek legnagyobb gondja talán a walkmanbe ragadt kazetta volt.

Az eredeti írást itt találja.

Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW

DEmedia.hu

Szerző
Hasonló cikkek