MegMinden
2023-11-07

Taylor Swift

(portfolio.hu)

Nem csak Azahriah-ért bolondulnak meg.

Sokan és sok irányból próbálták megfejteni, Azahriah hogyan képes egymás után háromszor teltházat csinálni a Puskásban. Arra a következtetésre viszont nem sokan jutottak eddig, hogy a megfejtés részben a Coviddal lehet összefüggésben, pedig mégis. A járványidőszak alatt szinte egyáltalán nem voltak koncertek, majd a korlátozások feloldásával felhalmozódott kereslet tért vissza a piacra (épp úgy, mint az utazásoknál), miután a fogyasztók az élménygyűjtésre álltak rá. Ezt a tendenciát egyértelműen megerősíti a világ legnagyobb koncertszervező cége, a Live Nation, amelynek a legfrissebb számai nemrég jelentek meg, és amelyek alapján nagyon rákaptak az emberek a koncertekre, főleg az elmúlt hónapokban.

Tripla Pusi

Háromszor tölti meg az Puskás Arénát a legfelkapottabb magyar előadónak számító Azahriah, ráadásul pillanatok alatt elkapkodták a jegyeket mindhárom alkalomra. A népszerű zenész sikerének titka nemcsak a tehetségében, a zenéjében vagy a karizmájában – általában ennyi már elég szokott lenni – keresendő. Az sem elhanyagolható faktor, hogy egy olyan környezetben kezdett el nagyon gyorsan felfelé ívelni a karrierje, amikor kifejezetten erős keresletet mutatnak a fogyasztók a koncertek iránt. Ad némi perspektívát a tripla-arénának, hogy hasonló kaliberű esemény utoljára a Rammstein nyári duplázása volt a Puskásban, miután 12 év után először tért vissza Magyarországra a Till Lindemann nevével fémjelzett zenekar. Ha a globális képet nézzük, akkor sincs hiány nagy nevekből, többek között Taylor Swift és a Beyonce is nagy port kavart a saját turnéjával, bár az ő esetükben egészen más dimenziókról beszélhetünk, dollármilliárdos tétekkel.

De miből látszik a szokásosnál erősebb kereslet? A Live Nation Entertainment, a világ legnagyobb koncertszervező cége nemrég közzétette a legfrissebb számait, amiből a megszokott pénzügyi mutatók mellett többek között jegyeladásokra és a koncerteken való részvételi számokra is rálátást kapunk, így tudunk következtetni az iparági trendekre.

Kapkodják a koncertjegyeket

Először azt érdemes megnézni, hogy hány koncerteseményt bonyolított a cég az elmúlt években. Az alábbi ábrából látszik, hogy a Covid a földbe döngölte az iparágat, szinte egyáltalán nem voltak koncertek 2020 második negyedévétől kezdve. Éppen ezért érdemes a 2019-es évet venni bázisként – akkor 40 237 koncertet bonyolított a cég. 2022-ra azonban már feloldották a lezárásokat és a koncertek is teljes erőbedobással tértek vissza, 8,4 százalékkal több eseményt jegyzett a Live Nation, mint 2019-ben.

AZ IDEI ELSŐ 9 HÓNAPBAN MÁR 34 236 KONCERTNÉL JÁR A CÉG, TEHÁT KÖNNYEN LEHET, HOGY ÚJ REKORD SZÜLETIK A JELLEMZŐEN ERŐS NEGYEDIK NEGYEDÉV LEZÁRULTÁVAL.

A harmadik negyedévben világszerte turnézó nagyobb fellépők között volt Beyoncé, Taylor Swift, Drake, Morgan Wallen, és Karol G.

 

Az eredeti írást itt találja.

Semmi smink

DEmedia.hu

Szerző
Hasonló cikkek