MegMinden
2023-07-04

Twitter

(raketa.hu)

Különös döntés a Twitternél: legfeljebb hatszáz bejegyzést olvashatunk el naponta.

Elon Musk úgy döntött, hogy az előfizetés nélküli, de regisztrált felhasználók legfeljebb hatszáz posztot láthatnak egy napon, a fizetősek pedig hatezret. Aki nem regisztrál, az egyáltalán nem böngészheti a Twitteren lévő tartalmakat. A háttérben teljesítménybéli és pénzügyi okok állhatnak.

The Verge-ön olvasható hír szerint a milliárdos tulajdonos még mindig a mesterséges intelligencia (MI) szoftvereket, és más, az oldal tartalmát naplózó szolgáltatásokat hibáztatja azért, hogy "már a valódi felhasználói élmény" is romlott a platformon. Szerinte "többszáz (akár több) szervezet fésüli át a Twittert kivételesen agresszíven". Arra nem tért ki, hogy amióta tavaly novemberben átvette az oldal irányítását, kirúgta az alkalmazottak több mint felét, köztük olyanokat is, akik az infrastruktúra karbantartásáért és fejlesztéséért feleltek. Emellett vitába keveredett a cégnek felhőszolgáltatásokat nyújtó Google-lel, ami szintén befolyásolhatja a platform teljesítményét, hiszen ha nagyobb a forgalom, az nagyobb kapacitásigényt és szerver-számlákat eredményez.

Ugyanakkor a konkurens Reddit vezetője szintén jelezte, hogy kompenzációra számít azért, mert az MI-ket az ő adataikon trenírozzák. Részben ezzel magyarázható, hogy mindkét vállalat úgy döntött, hogy változtatnak a külső szolgáltatásokkal kommunikáló API-juk árszabásán (https://raketa.hu/elsotetult-a-vilag-legismertebb-online-foruma-a-reddit). Egy API (application programming interface) lényege, hogy egységesíti, hogy külső programok hogyan írhatnak-olvashatnak egy másik felületet. Például a bankunk API-ja teszi lehetővé, hogy más, független netbanki alkalmazásokkal is elérjük a számlaadatainkat, ha szeretnénk; a Twitter és a Reddit esetében pedig így lehet automatizáltan, nagy mennyiségben adatokhoz jutni a platformról.

Ugyanakkor Musk azt ígéri, hogy a felhasználókat érintő korlátozások csak ideiglenesek,

és rövidesen a harmadával emelkednek majd a szintek, nyolcszázra és nyolcezerre. Ez azért is fontos, mert a Twitter nemrég kinevezett vezérigazgatója, Linda Yaccarino egy vérbeli reklámipari veterán. Neki ahhoz, hogy visszaédesgesse a platformra a hirdetőket, szüksége lesz arra, hogy sok és aktív olvasója legyen a szolgáltatásnak, hiszen minél többet böngésznek az oldalon, annál valószínűbb, hogy találkoznak egy reklámmal, vagyis termelnek egy kis bevételt a pénzügyi gondokkal küzdő Twitternek.

Az eredeti írást itt találja.

Mrs. Davis

Miniszteri elismerés a Debreceni Egyetem szakembereinek

DEmedia.hu

Szerző
Hasonló cikkek