(player.hu)
A közúti szupersportautók és a csak zárt pályán használható prototípusok közt jelent átmenetet az SF90 még kiélezettebb XX változata, amit egyszerre Stradale és Spider változatban is leleplezett a Ferrari.
Ha ismered a Ferrari szupersportautóit, akkor jól tudod, hogy az XX azokat a csak zárt pályán használható prototípusokat jelenti, amelyeket korábban az Enzo, az 599 és a LaFerrari alapjára építettek. Az SF90-ből készült limitált szériával más utat választott a Ferrari, hiszen ezek hasonlóan extrém pályagépek, de közúton is használhatók.
Az SF90 XX ezzel átmenetet teremt a szériamodelleknél sportosabb változatok, mint a 488 Pista és a 812 Competizione, valamint a közúton nem használható prototípusok, mint az FXX és FXX-K között. A Stradale mellett rögtön a nyitható tetős Spider is bemutatkozott, a limitált szériás modellekből 799 és 599 példányt fognak gyártani.
Az eddig ismert SF90 plug-in hibrid rendszere egy négyliteres biturbó V8-as benzinmotorból és három elektromotorból állt, 1000 lóerős kombinált teljesítménnyel. Az XX-nél a nyolchengerest 780-ról 797 lóerősre izmosították,
az elektromotorok 220 helyett összesen 233 lóerőt adnak le, ezzel akár 25 kilométert is mehet az autó hangtalanul.
Az eredeti írást itt találja.