MegMinden
2022-11-27

Ingatlan

(ingatlan.com)

Eljött a kényszervásárlók és a kényszereladók ideje!

Lassan ráébrednek az eladók, hogy a korábbi magas árakon már nem tudják értékesíteni az ingatlanjukat. A jelenlegi piaci helyzetről, a hirdetési stratégiákról és az érdeklődők kedvenc kereső napjairól beszélgettünk Gacsó Istvánnal, a Gacsó Ház Ingatlaniroda és Hitelközpont tulajdonosával.

Az ingatlanpiac aktuális állapota

– Mit tapasztalhatunk jelenleg az ingatlanpiacon, hiszen sorra érkeznek a hírek, hogy csökken a kereslet, a kínálat pedig jelentősen nőtt?

– Július-augusztus környékén torpant meg az ingatlanpiac, bizonytalanság lett úrrá az embereken. Ez a hangulat némileg hasonlít a járvány idején tapasztalt piaci helyzethez, de az utóbbi időben némi élénkülést tapasztalok, naponta érkeznek az új ügyfelek – ezt az intenzitást évek óta nem érzékeltük. Ugyanakkor nagyjából tavaszra várom azt, hogy az eladók is belátják: a korábban megszokott magas árakon már nem értékesíthetők az ingatlanok.

– Az elszabadult energiaárak szinte a mindennapjaink legfontosabb témájává nőtte ki magát, az emelkedő rezsiköltségek hogyan éreztetik a hatásukat a piacon?

– Még egyáltalán nincs hatással a lakáspiacra, majd ha igazán tél lesz, vagyis  február és március környékén kaphatjuk kézhez a magas rezsiszámlákat. Jelenleg a brutális infláció és élelmiszer-árnövekedés, valamint a forint mélyrepülése határozza meg a mindennapjainkat.

Most az vásárol ingatlant, aki nem halaszthatja el.

Különböző élethelyzetek hozzák az adásvételeket, mint például a válás, a gyermek születése, az esküvő. Jelenleg befektetési szándékkal kevésbé vesznek lakást az emberek, a kényszervásárlók és -eladók uralják a piacot. A legutóbbi tranzakcióim között is kettő örökléssel, egy pedig egy válással kapcsolatos adásvétel volt.

Ügyfélszerzés

– Említette, hogy most némileg megélénkült a piac. Adódik a kérdés, hogy Önök ebben a nehéz gazdasági helyzetben hogyan szerzik az ügyfeleket?

– Egyre többen adnak megbízást ingatlanjaik értékesítésére, ami azért is figyelemre méltó, mert mi nem élünk a hideghívás lehetőségével, az ügyfeleink kilencven százaléka ajánlás útján érkezik hozzánk, vagy régi partnerünk újabb ingatlanügyéről van szó. Tizenöt éve működtetjük az irodát, a mottónk is az, hogy “Szívügyünk az otthonod”. A saját rendszerünkben is az ügyfél áll a fókuszban és nem az ingatlan, vagyis személyre szabottan választjuk ki a megfelelő lakást, és nem fordítva.

Hogyan érdemes hirdetni?

– Ebben a nyomott piaci helyzetben felértékelődik a hirdetések szerepe. Hogyan kell most hirdetni, mi hozhatja meg leggyorsabban a várt sikert?

–Folyamatosan tartjuk a kapcsolatot az ügyfeleinkkel, monitorozzuk a gazdasági változásokat, emellett minden lakás esetében készítünk piacelemzést, anélkül nem tesszük ki az adott ingatlant a hirdetési felületekre. Az elmúlt hónapokban megnövekvő kínálatot jól jelzi, hogy még augusztusban hirdettünk meg egy lakást az ötödik kerületben, amikor azon a környéken nagyjából egy tucat ingatlan rendelkezett hasonló paraméterekkel. Ugyanez a szám múlt héten már harmincnégy volt, vagyis ennyi lakással kell konkurálnunk az adott lokációban. Ha pedig az egész belvárost nézem, akkor több mint négyszáz hasonló paraméterű otthont látok. Jelenleg nem elég az, hogy jól beárazom az ingatlant, jók a képek, az alaprajz és a leírás. Hiszen olyan nagy mennyiségben vannak hasonló típusú lakások, hogy elveszik a „tömegben”.

 

Az eredeti írást itt találja.

Mark Pieth

DEmedia.hu

Szerző
Hasonló cikkek