MegMinden
2022-09-16

Autó

(totalcar.hu)

Ilyen jövőt ígér a Dacia.

Nevével is fennen hirdeti a Dacia legújabb tanulmányautója, mi is vele a márka célja. A neve Manifesto, azaz kinyilatkoztatás, és valóban az! Vele és benne mutatják meg, milyen irányban képzelik a jövőt a márkánál, és milyen megoldásokat láthatunk viszont a jövő Daciáiban. Konkrétan ilyen autó azonban soha nem készül majd.

Ha egy szóban akarnánk összefoglalni a Dacia márka lényegét, talán az észszerűség lenne az az egy, ami leginkább megragadja a lényeget. Modelljei mindenekelőtt praktikusak, takarékosak és megbízhatóak, de a túlzásoktól mentes józanság jellemzi a műszaki megoldásokat, az utastér anyagválasztását - és a megvásárolható okos-ügyes biztonsági- és asszisztensrendszerek listájára is csak olyanok kerülnek fel, amelyeket a tulajdonosok valóban használnak is. Ezek mind közrejátszanak abban, hogy a Daciák ára is az észszerűség szintjén tud maradni, sőt általában annyira versenyképes, hogy kategórián belül sok esetben a Dacia modellje a legolcsóbb.

A modelljeik által kínált előnyökkel a Daciánál is tisztában vannak, és nem is szándékoznak szakítani velük. Hiszen ennek köszönhetik sikereiket, például azt, hogy a magánvásárlók soraiban a Dacia a harmadik legnépszerűbb márka Európában. A jövőben azonban szeretnék autóikat izgalmasabbá varázsolni, és hogy ezt miként képzelik, a minap bemutatott Manifesto nevű tanulmányautón keresztül próbálják szemléltetni.

A feladvány nem kimondottan nehéz, a Manifestóra ránézve mindjárt látszik, hogy nem lapos sportautókkal hozzák a jövőben lázba vásárlóikat. Sokkal inkább egy olyannal, amivel bármikor magunk mögött hagyhatjuk a városi betondzsungelt, és elmerülhetünk a természet lágy (vagy éppen zord) ölén.

Ezt azonban nemcsak a tanulmány kinézete sugallja, hanem a márkától érkező hivatalos kinyilatkoztatások is. A cél az, hogy a jövő Daciái jobb partnerek legyenek a szabadidő szabadban eltöltéséhez, és ehhez minden lehetséges eszközzel felszerelik őket. A jelenleginél több típushoz kínálnak majd például összkerékhajtást, amit a Manifesto tanulmány azzal támaszt alá, hogy ő maga is összkerékhajtású.

A szabadidős irányzatot számos szellemes ötlet erősíti, amelyek nem mindegyike jelenhet meg sajnos egy az egyben sorozatgyártású autón. Ilyen például a Küklopszot idéző egyszemű kiegészítő fényszóró, amiben nem az a poén, hogy LED technikán alapul (mi máson alapulna ma már?), hanem az, hogy kipattintható a helyéről, és keresőlámpaként használható. Szintén ilyen a garantáltan defektmentes gumiabroncs, ami egyszerűen azért nem tud leereszteni, mert a hagyományos értelemben véve nincs benne levegő. Már a megvalósíthatóság határát súroló ötlet viszont a tanulmányautó hátulján elhelyezett, akkumulátor alapú, sokféle csatlakozóval ellátott tápegység, amelyről álló helyzetben is táplálhatjuk vagy tölthetjük modern kütyüinket. Vagy épp az üléshuzat, ami könnyedén lehúzható az ülésvázról, és ezután hálózsákként vethető be.

Az eredeti írást itt találja.

Hétvégén rajtol az OB1/B

DEmedia.hu

Szerző
Hasonló cikkek