MegMinden
2022-02-26

V-12

(totalcar.hu)

Rengeteg zajszigetelővel halkítják az elektromos 7-es BMW-t

Minden szempontból teljesen új arculattal érkezik majd a BMW luxuslimuzinjának hetedik generációja, melyből már nem lesz V12-es csúcsmodell, cserébe viszont a dízel és benzines modellek mellé nem csak konnektorról tölthető hibrid változat, hanem teljesen elektromos verziók is érkeznek. Ezeknek a változatoknak azonban egészen más szempontoknak kell megfelelniük aerodinamikai és akusztikai szempontból.

Hathengeres dízelmotorok 48 voltos mild hybrid hajtással és a sorhatos, turbós benzinesek mellett több mint 600 lóerős V8-as modell is érkezik majd a 7-esből, tehát a hagyományos, nagy négyajtós limuzinok megmaradnak a BMW-nél, de a forma az M4-eshez és az XM-hez hasonlóan megosztó lesz.

Konzervatív vonalak helyett a divatot követve a BMW is megpróbálkozik a menetfénytől elválasztott fényszórókkal, így a jellegzetes menetfény is teljesen másképp mutat majd a 7-es orrán. A középen összeolvaszott hűtőmaszk pedig minden eddiginél nagyobb lesz, az i7 nevű elektromos változatnál pedig a szenzorokat rejti majd és inkább dekorációs szerepe lesz, mint az iX esetében.

Ezeknek tesztelésére a BMW kutatásért és fejlesztésért felelős részlege különböző laborokban teszteli az álcázott prototípust. Akusztikus szimulátorukkal laboratóriumi körülmények között teremtik meg a napi forgalom által kibocsátott zajt. A tesztpad görgőinek felületén például sima vagy durva felületű aszfaltot is tudnak szimulálni a cserélhető betétekkel. Leburkolták az i7-es alját, optimalizált külső tükrökkel szerelik és süllyesztett kilincsekkel, ami az alacsonyabb légellenállás miatt is szerencsés.

Az eredeti írást itt találja.

Brüsszel

Fenntartható női higiénia

DEmedia.hu

Szerző
Hasonló cikkek