MegMinden
2024-04-19

Elektronikus kereskedelem

(kosarertek.hu)

Az e-kereskedelmet a logisztikai háttér fejlődése.

Az elektronikus kereskedelem szélsebes fejlődésénél csak a webáruházak és az online piacterek logisztikai kiszolgálása alakul át gyorsabban. A koronavírus-járvány idején sok hagyományos kereskedő rákényszerült internetes értékesítésének felpörgetésére, ami magával húzta az ezt kiszolgáló háttér-infrastruktúrát is. Azóta még erre az ösztönzőre sincs szükség a tempó tartásához.

Az elektronikus kereskedelem élharcosa a világon, az Egyesült Államok online kereskedelmi iparága – írta az ágazat logisztikai hátterét áttekintő cikkében a Talking Logistics hírportálon Walter Heil, az amerikai Parcel Perform elnökhelyettese. Az elmúlt tíz évben az e-kereskedelem forgalma évi 13-18 százalékos tempóban nőtt az Egyesült Államokban, és szakértői becslések szerint 2028-ig további évi hat százalékkal bővülhet.

A Heil vállalatának piackutató részlege, a Parcel Monitor 130 ország 1500 vállalatának adatait követi nyomon. Ez az jelenti, hogy több száz millió csomag szállításának tapasztalataiból szűri le következtetéseit. Ennek alapján úgy látják, hogy az e-kereskedelem említett növekedése mögött a raktárak, elosztóközpontok automatizációja, a fulfillment pontosabbá válása és további gyorsulása áll majd. Ezt alátámasztja a LogisticsIQ legutóbbi tanulmánya, melyből az derül ki hogy a raktárak automatizálásával kapcsolatos technológiák értékesítésének piaca eléri a 30 milliárd dolláros értéket 2026-ra. Ez azt jelenti, hogy ennek a részpiacnak a növekedési üteme 2020 és 2026 között évi 14 százalék lesz.

Látványosan csökken logisztikai szektorban a kiszállítási idő

Az Egyesült Államokban a csomagok tranzitszállítási ideje a 2022 első negyedévben mért 3,5 napról a negyedik negyedévre 2,19 napra csökkent. Ez egyszerűen azt jelenti, hogy a fogyasztók érezhetően gyorsabban jutnak hozzá az interneten megvásárolt termékekhez, mint korábban. A vállalatok ennek köszönhetőn növelhetik rendeléséi forgalmukat és spórolhatnak logisztikai, szállítási költségeiken.

Az első értékesítési próbálkozások sikeressége is jelentősen javult. A 2022-es első negyedévi 83 százalékról az év utolsó három hónapjára 98 százalékra ugrott. Ha 2023 első félévének átlagát nézzük, akkor 95 százalékos hatékonyságot kapunk. Ez főként annak köszönhető, hogy javult a kommunikáció a vásárlók és a futárszolgálatok között. A technikai fejlesztéseknek köszönhetően a fogyasztók pontosabb tájékoztatást kapnak a megvásárolt áru érkezéséről és jobb nyomon követési szolgáltatást vehetnek igénybe.

A vitás esetek gyakorisága hat-nyolc százalék között ingadozik. A leggyakrabban az a gond, hogy az ügyfél nincs a kézbesítésre megbeszélt helyen a megfelelő időben. A másik fél részéről a pontatlan tájékoztatás merül fel a megrendelt áru aktuális helyével kapcsolatban. A 2022-es évről rendelkezésre álló adatok szerint az USA-ban a viták 82 százalékát a szállítással kapcsolatos nézeteltérések okozták. Ez arra figyelmezteti az e-kereskedőket, hogy akkor járnak el okosan, ha teljesítményadataik alapján választják ki logisztikai partnereiket.

Az eredeti írást itt találja.

Harley-Davidson

Zajos meló

DEmedia.hu

Szerző
Hasonló cikkek