(index.hu)
A Királyról, Elvis Presleyről valószínűleg még az is hallott, aki élete nagy részét egy lakatlan szigeten töltötte eddig: az énekes akkora hatással volt a kultúrára, hogy egyike lett a zeneipar halhatatlanjainak. Az életrajzi alapokra és megtörtént eseményekre épített Elvis főszerepére olyan fiatal tehetségek álltak sorban, mint Miles Teller (Top Gun: Maverick), Ansel Elgort (Baby Driver, West Side Story), és a popsztár Harry Styles. A befutó mégis némiképp meglepetésre Austin Butler lett, aki miután karrierje elején kihülyéskedte magát olyan fiatalokat megcélzó amerikai csatornákon, mint a Nickelodeon, a Disney Channel és a CW, mostanában elkezdett a komolyabb filmművészet felé kacsintgatni.
A Quentin Tarantino által rendezett Volt egyszer egy… Hollywoodban Butler nagyon mellékszereplő volt, még három évvel ezelőtt, ember legyen a talpán, aki emlékszik rá. Az Elvist azonban egyértelműen a 30 éves színész viszi el most a hátán, még Tom Hankset is sikerül elhalványítania a két és fél órás játékidő alatt. Már most ki merjük jelenteni, az Elvisben látott átszellemülését látva, hogy Austin Butler jelölt lesz az Oscar-gálán a legjobb férfi főszereplő kategóriában. Nem leszünk mérgesek egyáltalán, ha hazaviszi az elismerést.
Az Elvis története 1997-ben veszi kezdetét, amikor a sztárénekes menedzsere, Tom Parker ezredes (Tom Hanks) a halálos ágyán fekszik, és próbál minket, nézőket meggyőzni arról, hogy nem is volt ő akkora szemétláda, mint ahogy mondják, és minden vád, ami az ő visszaéléseivel kapcsolatban elhangzott, az szemenszedett hazugság.
Aztán visszapörög az idő, és a saját szemünkkel láthatjuk, hogy a fickó amúgy valóban egy utolsó görény volt. De az igaz, hogyha ő nincs, a közönség, és legfőképp a fiatal nők, sosem ájulhattak volna el a színpad mellett a feketék zenéjét is a stílusába építő énekestől,
AKI AZZAL HERGELTE FEL A VILÁGOT, HOGY AMIKOR MIKROFON VOLT A KEZÉBEN, ÚGY RÁZTA A CSÍPŐJÉT, MINTHA ÁRAM JÁRTA VOLNA ÁT A TESTÉT.
A film tulajdonképpen egy rettenetesen szórakoztató történelemlecke: kapunk bevágásokat Elvis Presley gyerekkoráról, arról, hogy miképp vette őt észre Amerika, majd az egész világ. Később hogyan taszították le kis híján a trónból olyan vetélytársai, mint a Beatles és a Rolling Stones… mennyire sokkolta őt, amikor anyja meghalt, de a pokol mégis Las Vegasban várt rá. Na, és persze a zuhanás éveit sem hagyja ki a készítő, Baz Luhrmann – bár Elvis gyógyszerfüggősége és halála kicsit romantikus és némiképp szemérmes ábrázolást kapott, az előtte látott két óra nem okoz csalódást.
Az eredeti írást itt találja.