MegMinden
2024-02-05

Max Norman

(rozsdagyar.blog.hu)

Semmi értelme már világszínvonalú lemezeket készíteni.

Max Norman brit producer, aki többek között olyan zenekarokkal dolgozott együtt, mint a MegadethOzzy Osbourne, a Savatage, a Death Angel, az Armored Saint, az Annihilator, a Lizzy Borden, a Bad Company és a Fates Warning, a Talk Louder nevű podcast-műsorban azt nyilatkozta, hogy semmi értelme sincs már világszínvonalú lemezek készítésével bajlódni a stúdiókban, mert senkit sem érdekel már, hogy mennyire jók az albumok vagy mennyire szólnak jól. 

Semmi értelme sincs már kiváló lemezeket készíteni, mert egész egyszerűen ez már nem érdekel senkit sem. A probléma az, hogy naponta vagy tízezer album kijön. Szóval már senki sem készít világszínvonalú anyagokat, mert senki le sem tolja az albummegjelenéseket. 

Mert már nem számít, hogy mennyire jó a lemez. Két kicseszett ember fogja úgyis csak meghallgatni, ráadásul mindketten a rokonaid.

A jövő szerintem az élő zene: talán ki kellene mennem a klubokba egy kis teherautóval vagy pick-uppal, csak egyszerűen bemikrofonozni a bulit, felvenni az egészet, betolni pár sört, aztán másnap gyorsan elkészíteni a keverést. Bamm - már ki is adni. 

Mert imádom a koncertalbumokat: azokon tényleg hallod, hogyan játszanak a zenészek, hogy mennyire jók. A stúdiólemezeken a megszólalás steril és minden száz százalékig tökéletes. De nem ismered meg igazából a zenészek valódi játékát addig, amíg élőben nem látod őket. 

Ez természetesen mind szép és jó, azonban teljesen téves az irány. Ugyanis a zenekarok és előadók már ma is a bevételük döntő hányadát a koncertezésből szerzik be és éppen ezért a lehető legjobb élményt szeretnék ott nyújtani a közönség részére. Ennek megfelelően már rengetegen közülük a fellépéseken is előre felvett háttérsávokkal és zenei mankókkal dolgoznak (Mötley Crüe és kismillió másik banda), így az élő koncert varázsa gyakorlatilag egyfajta retró-emlékké válik.

Gyakran afféle playback-show az egész, ráadásul bejön az egészbe a mesterséges intelligencia (AI) kérdése is: a Kiss számítógépes avatarok révén akarja fenntartani az élő fellépések élményét, Dio hologrammja is tiszteletét tette a koncertszínpadokon, szóval a koncertfelvételek értelme végképp megkérdőjeleződik.

 

Az eredeti írást itt találja.

Rangos országos viadalon remekeltek GTK-s hallgatók

A 600. 120 decibel

DEmedia.hu

Szerző
Hasonló cikkek