MegMinden
2022-01-01

Autó

(totalcar.hu)

Sosem volt Nissan a Honda NSX ellen

Pár éve elkezdtem magam elég komolyan beleásni a kilencvenes évek japán sportautóiba. Azt hittem, már nem nagyon van fehér folt, de reggel szembejött a Nissan MID4. Nem túl egységes dizájnú autó, a japánok ebben az időszakban még szerettek komolyan támaszkodni már létező modellekre, a MID4-be is könnyű belelátni a Lotus Esprit elejét vagy a Ferrari 522 BB hátulját. De ahogy a japánoknál akkoriban jellemző volt, a külső másodlagos, a technika a lényeg.

Assur egy korábbi posztban már megírta, miről is van szó, kattintsatok alapozásnak. Tulajdonképpen arról van szó, hogy a Nissan az eljövendő sportautóinak fődarabjait beépítette középmotoros prototípusba. A MID4 1985-ben jelent meg, a 300ZX szívó V6-osával, szerény 190 lóerővel. A lényeg mégsem ez volt, hanem az összkerékhajtás, az ATTESA (Advanced Total Traction Engineering System for All-Terrain), ami többek közt az R32-es Skyline GT-R-ben is működött, de már az összkerékkormányzás, a HICAS (High Capacity Actively Controlled Steering) is bekerült. 

 

Az eredeti írást itt találja.

Újév napján is megdőltek a melegrekordok

Elhunyt Babicsek Bernát

DEmedia.hu

Szerző
Hasonló cikkek