(forbes.hu)
A Cápák között sikere után újabb műsor ülteti a nézőt a tárgyalóasztalhoz. A YouTube-on debütáló Collabor mindenkinek bemutat, aki az influenszereket naplopónak bélyegzi. A Sávlekötő és az Egy asztalnál sikere után még egy formátummal bővült a fiatal, egykori SZFE-sekből álló műsorkészítő csapat, a Kráss Kontent repertoárja. Azt azonban teljesen jogosan kérik ki maguknak, hogy influenszer-tehetségkutatóról lenne szó. A Collaborról a műsor főszerkesztőjével, Márky Annával és producerével, Gabnay Mátéval beszélgettünk.
Megvolt a pitch. A versenyzők a babzsákokon elnyúlva nyugtázzák: szigorú a zsűri. Egymillió forintos megbízás a tét, amiért a középkorú ingatlanértékesítő páros, a veterán youtuber és az egyetemista tiktokker verseng. A prezentálás után arra várnak, hogy a „zsűri”, azaz a tartalomgyártókból és egy rutinos reklámügynökségi szakemberből álló segítőcsapat, akik a Telekomnak próbálnak új, állandó influenszert találni, meghozzák a döntést. Ha tovább folytatnám, spoilernek számítana.
A Collabor alapötlete viszonylag egyszerű. Megmutatja, hogy a reklámhashtag takarásában – ebben az esetben egymillió forintért – mit tesz és mennyit dolgozik az influenszer. A műsort készítő produkciós csapat, a Kráss Kontent direkt castinggal (a műsorkészítők közvetlenül keresték meg a szereplőket) talált kisebb-nagyobb kaliberű, de egymástól nagyon eltérő karaktereket, hogy szálljanak versenybe a többhónapos együttműködésért.
Gábor és Judit ingatlanos TikTok-profilját csak kilencezren, a harmadik epizódban feltűnő néptáncos lányokat pedig hatezren követik. Ehhez képest a civilben tesi- és matektanárként dolgozó, mellette videókat gyártó Mészáros Anna 310 ezer követővel és több mint tizenkétmillió lájkkal bír.
Az idén megjelent négy pilotepizódban két márka, a Telekom és az Instax keres influenszert, a tartalomgyártóknak kulturális programajánló oldalt, valamint polaroid fényképezőgépet kell népszerűsíteniük.
Nem beszélünk se pénzről, se motivációról
Akrássosokban indulásuk óta motoszkált a gondolat, hogy hogyan tudnák tévés formátumban megmutatni azokat a személyiségeket, akiket az online térben különböző okok miatt nagyon szeretünk. Azt azonban ők is érzékelik, hogy a tartalomfogyasztókat még mindig nagyon frusztrálja, ha a közösségi médiában szembejön velük a #reklám, de eközben minőségi tartalomra vágynak. Ehhez pedig szükség van az együttműködésekre.
Az eredeti írást itt találja.