MegMinden
2023-10-12

Aréna

(index.hu)

Százmilliókat kaszálhat Azahriah a Puskás Arénában

Azahriah napjaink egyik legnépszerűbb magyar előadója, a Spotifyon havonta mintegy 25 milliószor játsszák le a számait. Az énekes tavaly a Sziget Nagyszínpadán lépett fel, idén telt házas koncertet adott a Papp László Budapest Sportarénában, 2024-ben pedig a Puskás Arénában ad majd dupla koncertet. Ez utóbbival akár 300 millió forintot is kaszálhat.

Azahriah, azaz Baukó Attila 13 évesen, Paul Street néven az interneten keresztül kezdte megosztani mondanivalóját a világgal. A saját generációja annyira vevő volt a véleményére, hogy hamar több százezres követőtábort szerzett. Azt viszont hosszú ideig senki sem tudta, hogy dalokat is ír. A zenei tehetségét először 17 évesen mutatta meg a közönségének, mára pedig már az egyik legnépszerűbb hazai előadó lett.

Mint arról korábban beszámoltunk, Azahriah 2024. május 25-én és május 26-án a Puskás Arénában fog koncertet adni. 

Blikk koncertszervező szakemberek segítségével kiszámolta, hogy a dupla koncert mennyi bevételt hozhat a fiatal énekesnek.

Az Aréna kapacitása koncerthelyszínként 50 ezer fő, ami – átlagosan 20 ezer forintos jegyárral számolva, hiszen 9900-től 69 ezer forintig terjednek a jegyárak – kétmilliárd forintos jegybevételt jelent

– mondta a koncertszervezéssel és zenei menedzsmenttel foglalkozó szakember.

A jegybevétel negyven százaléka, ez esetben 800 millió forint elmegy az adókra, a jegyértékesítési jutalékra, szerzői jogdíjra. A maradék 60 százalékból, azaz 1,2 milliárd forintból kell színpadra állítani a produkciót, kifizetni a bérleti díjat, a stábot, a menedzsmentet, a reklámot.

A szakember hozzátette azt is, hogy a stadionba épített színpadért is fizetni kell.

Ez esténként 50 millió forintra tehető. Ebben benne van még az alapbiztonsági szolgálat, a büfészolgáltatás, a hoszteszek, az engedélyek, mentők, tűzoltók, illetve a fű védelme. 200 millió forint biztosan elmegy a fény- és hangtechnikára, valamint a látványra, 50 millió a zenekarra és a közvetlen stábra, az ő ellátásukra, illetve 20-20 százalékot kap a produkciós iroda és a menedzsment. Azahriah esetében még egy 50 milliós marketingköltség is soknak tűnik, de így is marad legalább 300 millió forint, amely tisztán a fiatal énekes bevétele lehet

– fejtette ki a szakember.

Hamarosan indul a jegyértékesítés a második koncertnapra

Azahriah 2024-es Puskás Arénában tartandó koncertjére október 10-én indult meg hivatalosan a jegyértékesítés, azonban a rendszer pillanatok alatt lefagyott. Többen is arról számoltak be, hogy az értékesítés indulásakor szinte azonnal várólistára kerültek, de olyan beszámolók is érkeztek, amelyek szerint voltak, akik a honlap lefagyása miatt nem tudtak jegyet venni.

Az eredeti írást itt találja.

Kiélezett meccsen győzött a DEAC

DEmedia.hu

Szerző
Hasonló cikkek