(totalcar.hu)
A Toyota korábban számos alkalommal fejezte ki kétségeit a villanyautókkal kapcsolatban a hidrogénes megoldások előnyeit hangoztatva. Ennek ellenére a japán gyártó Let's Change the Future of Cars (Változtassuk Meg az Autók Jövőjét) című eseményén nagyszabású terveket osztott meg 2026-ban érkező újgenerációs elektromos autóiról, melyek minden eddiginél nagyobb hatótávot és kisebb árcímként hozhatnak.
Az ígéretek szerint az új modellek aerodinamikájuk és akkumulátoraik tekintetében nagyságrendekkel fejlettebbek lesznek a jelenlegieknél, így a jövőben az akár 1500 kilométeres hatótáv és a 10 perc alatti gyorstöltés sem elképzelhetetlen – de ne szaladjunk ennyire előre.
A Toyota többféle, kapacitásukban és technológiájukban is eltérő akkumulátorcsomag gyártását tervezi, hogy szerényebb képességű, de olcsóbb, valamint fejlettebb, de drágább modelleket is kínálni tudjanak.
A tömegtermékek egyszerűbb felépítésük miatt 40 százalékkal olcsóbb kétpólusú lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorokat kapnak majd, melyek 20 százalékkal nagyobb hatótávot garantálnak a bZ4X-hez képest. A megfelelő eszközökkel ezek 30 perc alatt tölthetők 10-ről 80 százalékra.
A Toyota emellett egy sokkal durvább akkumulátoron is dolgozik, mely 20 perc alatt gyorstölthető, 20 százalékkal olcsóbb a bZ4X akkumulátoránál, ráadásul 1000 kilométeres hatótávot is lehetővé tesz – igaz, ehhez már a légellenállás és a súly csökkentése is szükséges. Ezen kívül 2027-2028 tájékán egy kétpólusú lítium-ion akkumulátor is érkezik, mely további 10 százalékot faraghat a költségeken, miközben a hatótáv ugyanennyivel nő.
Az eredeti írást itt találja.