MegMinden
2022-07-29

Meta

(mandiner.hu)

Történelmi zuhanás: csökken a Facebook bevétele.

A Meta éves jelentésében szerepel az adat, amit mindenki elképzelhetetlennek tartott: léket kapott a Facebook, sőt, az anyahajó törzsén is repedések jelentek meg.

A Facebook megalapítása óta soha nem termelt veszteséget, ezért valóban

történelminek nevezhető a Meta éves jelentésében szereplő pénzügyi hanyatlás.

Az idei második negyedéves adatok szerint a platform 1 százalékos bevételcsökkenést produkált, ami talán nem hangzik soknak, de a majdnem 29 milliárdos hiány a presztízs szempontjából is jelentős. Ráadásul az egész Metát tekintve már nagyobb a gond: a vállalat nyeresége 36 százalékot zuhant, ami némi aggodalomra adhat okot a befektetők körében.

Az okok között első helyen a TikTok erősödése áll, amely népszerűsége és gyorsasága okán a legnagyobb konkurenciájává vált a hozzá képest ormótlanul elhízott Facebooknak.

Nem sokat segít a globális gazdasági válság sem, amelybe a hirdetési piac foga is rendesen belesajdult: a reklámköltségek csökkenéséből világosan látszik, hogy a hirdetők megrántották a gyeplőt a költekezési versenyben. A bevételcsökkenésben szerepet játszhat az Apple legújabb húzása is, amely nem teszi lehetővé a Facebooknak, hogy alapértelmezett állapotban követhesse nyomon az iPhone-okon az aktivitásukat. 

Mark Zuckerberg úr nyilatkozott: a bevételek stabilizálása érdekében a Meta lelassítja a befektetései ütemezését, valamint kevesebb dolgozót fog felvenni a közeljövőben.

Jelenleg a Meta istálló három favorit versenylovát, a Facebookot, az Instát és a WhatsAppot mintegy 2,8 milliárd ember használja, de a Meta igazi nagy dobásának, a metaverzum virtuális valóság-koncepciójának véglegesítése még évekbe telhet, nem beszélve a befektetési költségek milliárdjairól, amelyek szintén csak hosszú idő után kezdenek majd megtérülni.

A jó hír a zavaros időszakban Zuckerberg számára az, hogy nem csak az ő gyermeke betegeskedik. A vetélytársak közül a Twitter és Google sem történelmének legsikeresebb időszakát éli, ahogyan az egész digitális hirdetési piac is a lassú, de folyamatos bevételcsökkenés jeleit mutatja. 

(Fotó: MTI/EPA/Michael Reynolds)

Az eredeti írást itt találja.

Comic-Con

Új folyótérképezési módszer

DEmedia.hu

Szerző
Hasonló cikkek