MegMinden
2024-03-21

Streaming

(economx.hu)

Elfogyott a levegő a streaming körül.

Amíg a streaming kezdetben a reklámokkal telített kábeltévéknek fordítottak hátat, addig mostanra már az ilyen szolgáltatások ár-érték aránya is egyre rosszabb lett. Ráadásul nem is reklámoktól mentes.

A Deloitte friss kutatása szerint az amerikai háztartások tavalyhoz képest jóval több előfizetéses streaming tartalmat fogyasztanak. A 3500 megkérdezett válasza alapján egy háztartásban átlagosan négy szolgáltatásra fizetnek elő, ami egy hónapban nagyjából 61 dollárba, vagyis nagyjából 22 ezer forintba kerül.

Ehhez képest egy olyan kábeltévé-szolgáltatás, ami 100 csatornát tartalmaz, 50 és 85 dollár között mozog – számol be róla a HWSW.

Az átlagköltés emelkedéséhez a lap szerint az járulhatott hozzá, hogy a Netflix és az HBO Max is megemelte az előfizetéseinek díjait. Ezen felül a jelszómegosztást is erősen szankcionálni kezdték, melyek további költségemelkedésekhez vezettek, mivel azok is kénytelen voltak saját előfizetni, akik korábban másokét használták.

A válaszadók fele ugyanakkor úgy véli, hogy az 61 dolláros átlagköltséggel a szolgáltatók már a lélektani határt súrolják, ugyanis ha a streaming szolgáltatásokra szánt havi kiadásaik további 5 dollárral emelkednének, akkor a négy platformból az egyikről lemondanának.

A Deloitte kutatásából az is kiderül, hogy nem csupán a folyamatos áremelkedés miatt elégedetlenek a válaszadók, hanem azért is, mert szerintük lényegében alig fejlődik a szolgáltatók tartalomajánlóinak algoritmusa, emiatt a fiatalok inkább a közösségi médiát használják ajánlóként.

Az eredeti írást itt találja.

Amiről a talajszelvények mesélnek

A Keriben mindenki építheti a jövőjét

DEmedia.hu

Szerző
Hasonló cikkek