MegMinden
2023-08-22

Vicces autó név

(totalcar.hu)

Meglepő kínai autók mulatságos névvel.

Nem is olyan régen még elképzelhetetlen volt, hogy Kína autógyártása veszélyt jelentsen az európai cégek számára, ma viszont már biztosak lehetünk benne, hogy ez elkerülhetetlen. A kínai autók köztünk járnak, és már egyáltalán nem olyan megmosolyogtatók, mint jó tíz évvel ezelőtt. Ez nem jelenti azt, hogy ne jegyeztünk volna meg néhány viccesen hangzó nevet és bizarr típust az elmúlt időszakból, hiszen már ezek is az autózás történetének kitörölhetetlen részei.

Az utóbbi időben számos meglepő kínai autóval találkoztunk testközelből. A legújabbak már nem feltétlenül a világmárkáktól ellesett formatervükkel, a kétes minőségükkel, vagy a furcsa nevükkel okoztak meglepetést, elég az MG, a Dongfeng, sőt, a Nio újdonságaira gondolni. A cikkben szereplő típusok többségét nem az európai, pláne nem a magyar piacra szánták, de bármennyire is igyekeznek, azt tudomásul kell venniük, hogy a vevők többsége gyanakvó és bizalmatlan, a furcsaságokat és a hibákat felnagyítva látja. Válogatásunk célja nem a gyártó vagy a típus lejáratása, hanem a szórakoztatás.

Pásztor Csaba – Qoros Young

A kínai Qoros egy számunkra kevésbé ismert autógyártó, ami kimondottan hazai piacra gyárt. A cégnek jelenleg három tulajdonosa van, amik közül az egyik a Chery.

A cég 2017-ben előrukkolt egy crossoverrel, amivel főleg a fiatal vásárlók felé akartak nyitni. A modell nevén viszont nem gondolkodtak olyan sokat, ugyanis az Young lett – vagyis fiatal. A Young egyébként nem más, mint egy átdizájnolt Chery Tiggo 7. A kis fiatalban egy turbós, 1,5-ös benzinmotor van, ami 150 lóerős. Viszont csak elsőkerék-meghajtású.

A kínaiak számára a Qoros Young nem hangozhat olyan rosszul, de mi magyarok a Qorost intuitívan korosnak ejtjük, tehát egy ez koros fiatal, ami egy remek disszonancia számunkra. Egyébként korábban a Qoros próbálkozott az európai piacon, de sikertelenül, viszont ez nem jelenti azt, hogy az elkövetkező években ne próbálkoznának meg újra. Tehát még megvan az esélyünk arra, hogy új koros autókat láthassunk az útjainkon.

Balogh Bence – Hongqi CA1021 U3

Mintha csak a szovjet gyártókat látnánk, a kínaiaknak sem okozott gondot egy tekintélyes sorozatszámot típusnévként bedobni. Miközben az NSZK-ban éppen felemelte az Audit a Mercedes és a BMW mellé, a FAW-Volkswagen 1986-ban belevágott a C3-as 100-as helyi összeszerelésébe Hongqi, magyarul vörös zászló márkanév alatt. A jól ismert karosszéria mellett nyújtott tengelytávú limuzint is fejlesztettek, ugyanis az 1958 óta létező vállalat felelt az állami járművekért. A szoftverek verziószámához hasonlóan sűrűn módosított kódolások közül mégsem ezt választottam.

A semmit sem sejtető CA1021 U3 név az 1993 és 1998 között nagyjából 500 példányban készült pickupot jelölte. Bár a mellékelt fotón úgy tűnik, mintha egy lemezelt hátsó ablakos  Avantot  látnánk, az íves elem valójában egy doboz, a karosszéria a hátsó ajtó mögött egy gyakorlatilag függőleges vonalban ért véget, a toldást egy sík üveglappal zárták le.

Mielőtt elkezdenénk fejtegetni, hogy a feltűnően kisméretű platót mire használhatták, amire nem lett volna alkalmas egy szeparált rakterű Avant, tudni kell, hogy Kína 2020-ban a világ második legnagyobb pickup piacává vált.

Szentkuti Ákos – Shuanghuan CEO

Sencseni MP3-lejátszó iparmágnásként 2005-ben még fogalmad sincs, mi áll előtted. Az okostelefonos bumm hamarosan beköszönt, gigantikus növekedés áll a piac előtt, és ha jól tudsz fejlődni, az aranybánya hamarosan tonnás tömbökkel fog neked termelni. De addig is érezned kell, hogy megérkeztél – hiszen az elektronikai szekér már 20 éve is rendesen futott a kínaiaknak – nem járhatsz akármilyen autóval. Már csak a neve alapján is a Shuanghuan CEO-t választod: egyrészt tisztes hazai termék, amivel a saját gazdaságodat támogatod, másrészt a CEO név is azt üzeni: a te fejedbe már megérkezett a nyugati vállalati kultúra, te a 21. században már nem főnököket, hanem vezetőket akarsz képezni.

Az eredeti írást itt találja.

Giardia

DEmedia.hu

Szerző
Hasonló cikkek