MegMinden
2022-04-18

Prototipus

(totalcar.hu)

Óriási bukás lett a jövő kamionja.

A minden elemében szokatlan Steinwinter Supercargo 2040-es prototípusát az 1983-as frankfurti autószalonon mutatták be. A nagy újdonsága az volt, hogy maga a vontató mindössze 117 centiméter magas volt, alig magasabb, mint egy Lamborghini Aventador, így a sofőr pontosan abban a magasságban ült, mint egy Mazda MX-5-ben. A vezetőfülke olyan lapos volt, hogy az egész vontató befért a hozzá tervezett, félpótkocsi alá.

Manfred Steinwinter a miniautók felől érkezve forradalmasította volna a teherszállítást, ezt a kérdést is a méretcsökkentés oldaláról megragadva. Radikálisan új járműszerelvényt képzelt el, amely a hagyományos vontatókhoz képest lényegesen kisebb, ezzel a kamion légellenállása és üzemanyagfogyasztása is csökkenthető, de növelhető a szállítókapicitása. 

A Steinwinter Supercargo vontatója nem csak látványban, de műszakilag is érdekes volt. A Mercedes-Benz teherautó alvázra épült jármű hajtásáról a szintén Mercedes SL 375 lóerős, V8-as benzinmotorja gondoskodott, amelyhez egy 16 sebességes ZF sebességváltót kapcsoltak. A vontató többek között ABS-szel, elektronikus, terhelésfüggő légrugózással és kétzónás klímával is fel volt szerelve. Az alacsony fülke berendezésénél mindent elkövettek annak érdekében, hogy a vezetési élmény ne egy teherautóéra emlékeztessen, hanem sportkocsira, ezért a Recaro sportüléseit és a Mercedes SL kormányát építették be. 1983 végére már kialakult a teljes járműcsalád, amelyben volt nyergesvontató, különféle modulrendszerű félpótkocsikkal, valamint konténerszállító, amelynél az egyik konténert a jármű hátán, a másikat pedig egy hagyományos pótkocsin vontatva szállította. De volt autóbusz, reptéri APRON jármű és mobil orvosirendelő változat is.

A prospektusok szerint, aki megvásárolja a Steinwinter Supercargót, az 18 méter hosszú és 150 légköbméter méretű rakteret kap, ami körülbelül másfélszer nagyobb kapacitást jelentett a korabeli teherautókhoz képest. A járműszerelvény a tervek szerint mindössze 15-17 liter benzint fogyasztott száz kilométeren, ami az akkori kamionokhoz képest körülbelül tíz literrel jelentett kevesebbet.

Az eredeti írást itt találja.

Terrortámadást hiúsított meg Cserkesszkben az FSZB

DEmedia.hu

Szerző
Hasonló cikkek