MegMinden
2024-03-12

Marad a Seat

(player.hu)

Nagy megújulás előtt áll a Cupra, de a Seat is velünk marad.

Nem olyan régen azt olvashattad a lapokban, hogy megszűnik a Seat, és mint az ehhez hasonló híreknél lenni szokott, ez nem egészen igaz. A Seat még jó ideig velünk marad, miközben nagyobb fokozatba kapcsol a Cupra – elmondjuk, hogy mire számíthatsz a két márkától a következő években.

Megszűnik a Seat – ilyen és ehhez hasonló címekkel találkozhattál nemrég az interneten, de érdemes fenntartásokkal kezelni ezeket az értesüléseket. Megírtuk mi is, hogy átalakul a nagy hagyományokkal büszkélkedő spanyol autómárka, amit a sportos stílusáért szerettünk, de korai lenne elbúcsúzni a Seattól, mert még évekig velünk marad, a Cupra pedig minden eddiginél több újdonságot mutat be. Mondjuk is, hogy mire számíthatsz tőlük a jövőben.

Marad a Seat

Először is érdemes tisztázni, hogy a Seat mint autógyártó jövője elég biztosnak tűnik a következő évekre. A martorelli üzemben új gyáregység épül, ahol 2025-től elektromos autók készülnek majd a Volkswagen-csoport más márkáinak is. 2023-ban nem kevesebb mint 519 ezer autót gyártott a Seat SA, ebből 230 ezret tett ki a Cupra, ami 50 százalékos növekedés az előző évhez képest, és 288 ezer autóval a Seat márka eladásai is újra nőttek.

Nagyon úgy tűnik tehát, hogy a Cupra megtalálta a helyét a piacon, de azt beláthatjuk, hogy két hasonló márkát nincs értelme egymás mellett fenntartani,

a Cupra és a Seat stílusa és kínálata ezért a jövőben még inkább különbözik majd egymástól. A menőbb, fiatalosabb Cuprát egyre inkább prémiummárkaként pozicionálják, míg a Seat továbbra is jó választás lesz azoknak, akik egy stílusos, mégis praktikus autót szeretnének maguknak.

 

Sokat elmond, hogy a Seat legnépszerűbb modellje a magyar piacon a Leon kombi,

előszeretettel választják céges autónak, és családi célra is beválik. A 2020-ban bemutatott széria hamarosan megújul, modernebb infotainment rendszert és továbbfejlesztett plug-in hibrid hajtást kap, nagyobb elektromos hatótávval. A Tarraco gyártása nemrég befejeződött, és az Ateca is kifutó modell lesz, de az Ibiza és az Arona továbbra is a kínálat része marad.

Gyorsítósávban a Cupra

Nagyobb fokozatba kapcsol ugyanakkor a Cupra, amiről sokat fogunk még hallani 2024-ben, elsősorban azért, mert idén szeptemberben gyártásba kerül a Terramar, méghozzá az Audi győri üzemében. A 4,58 méter hosszú szabadidő-autó az Ateca helyét veszi át, annál valamivel nagyobb és tágasabb lesz, 540 literes csomagtérrel. A Cupra Terramar kínálatában mild hibrid és plug-in hibrid változatokat is találunk, akár száz kilométeres elektromos hatótávval.

Még korábban, májusban indul a kupéformájú Tavascan gyártása Kínában, ez a Cupra második elektromos autója lesz a Born után, izgalmas dizájnnal és sportos vezethetőséggel. 2025-ben pedig jön a Raval, egy városi méretű elektromos autó, aminek előzetesét UrbanRebel néven korábban már láthattuk.

A Cupra jelenlegi két modellje, a Leon és a Formentor is megújul, és a ráncfelvarrással végképp szakítanak a Seattól örökölt stíluselemekkel.

Magyarországon egyelőre fordított a két márka eladásainak aránya, de nálunk is egyre nagyobb a kereslet a Cupra iránt.

A változást a márkakereskedői hálózat megújulása is tükrözi majd: eddig a Cuprákat kínálták a Seat kereskedéseiben, de a szalonok arculatát egyre inkább a Cuprára szabják. Az év végére tizenkét helyen lehet majd Seatot venni itthon, ebből tíz helyen kínálnak Cuprát, és hamarosan nyílik egy menő bemutatóterem is Budapest belvárosában.

Az eredeti írást itt találja.

Évértékelőt tartottak a vármegyei rendőr-főkapitányságon

Válogatott

DEmedia.hu

Szerző
Hasonló cikkek