(muzzak.blog.hu)
Amikor a Spotify mintegy 2 évvel ezelőtt elhatározta, hogy az audio streaming mellett egy új területre, a podcast piacra is belép , már akkor tudni lehetett, hogy komolyak a svéd ég tervei ezen a területen.
Ez sokáig akvizíciókban illetve tartalomvásárlásban merült ki, ami ahhoz kellett, hogy maga a podcast, mint formátum elnyerje helyét az egyre növekedő Spotify világban.
Ahogy akkor is írtuk, a podcasting jövője azon múlik, hogy ki és milyen formában lesz képes működőképes üzleti modellt építeni a tartalom mögé,azaz podcasting kapcsán az egyik legfontosabb feladat a megfelelő üzleti modell felépítése. Ez lehet hirdetés és persze lehet előfizetés alapú is.
A svéd cég hirdetésértékesítésben nem túl ügyes és erős, ezért nem meglepő, hogy Daniel Ek-ék a fő modelljükhoz hasonló, előfizetés alapú modellre koncentráltak.
A Spotify ugyanis mostantól lehetővé teszi, hogy a podcast tulajdonosok a feltöltés során egy epizódra megadják, hogy az ingyenesen vagy csak előfizetők számára legyenek meghallgathatóak.
A svéd cég régóta kacérkodott az előfizetés alapú podcast szolgáltatás bevezetésével, azonban az, hogy idén júniusban az Apple megjelent saját előfizetés alapú podcast platformjával, érezhetően lépéskényszerbe hozta őket is.
A podcast terén meglevő momentum fenntartása és megtartása érdekében a Spotify igen nagy ajánlattal állt elő, minden podcaster számára! Ellentétben az Apple-el ugyanis a podcasterek számára ingyenes lesz a szolgáltatás, ők szabhatják majd meg a saját podcastjaikhoz tartozó előfizetés árakat és mindebből a Spotify semennyit nem von majd le!
Az eredeti írást itt találja.