MegMinden
2022-12-09

Élményajándék

(greendex.hu)

Az online vagy a személyes vásárlás a fenntarthatóbb?

Közeleg a karácsony! Annak ellenére, hogy egyre jobban érezzük az áremelkedést, átlagosan 47 500 forintot költünk ajándékokra. Vajon tényleg fenntarthatóbb, ha online szerzem be őket? Megmutatjuk, mikor környezetbarát, ha rendelsz, és mikor éri meg inkább a személyes vásárlás.

100 ezer forintot költünk idén karácsonyra

A Cofidis Hitelmonitor utolsó negyedéves kutatásában az áll, hogy a magyarok átlagosan 100 ezer forintot terveznek költeni az idei karácsonyra. Ebből 47 500 forintot szánnak ajándékokra, a másik fele élelmiszerekre megy majd.

A magyarok 35%-a tervezi, hogy idén lefarag a kiadásaiból. Sőt a felnőttek 18%-a egyáltalán nem költ a karácsonyra. A 2019-re érvényes 78%-ról 58%-ra csökkent azoknak az aránya, akik a karácsonyi készülődés mellett biztosan vásárolnak ajándékot. Azok, akik szeretnék meglepni családjukat, barátaikat, átlagosan 47 500 forintos keretben gondolkodnak, míg 2021-ben ez az összeg 35 800 volt. Ez az egymásnak látszólag ellentmondó adat mutatja, hogy az áremelkedés miatt nyílik a társadalmi olló, és nő azoknak a száma, akik az élelmiszer- és az energiadrágulás miatt igyekeznek az ajándékokon spórolni.

Egyre népszerűbb az élményajándék

A Yettel idén is monitorozta ügyfelei karácsonyi szokásait, ezekről Mészáros Attila, a Yettel kommunikációs igazgatója beszélt az InfoRádióban.

Emlékszel még, hogy mit kaptál 2 évvel ezelőtt karácsonyra? Vagy múlt évben? Ugye, nem is olyan könnyű visszaemlékezni rá? No, és arra emlékszel, hogy hol voltál nyaralni? Ugye, ezt sokkal könnyebb felidézni? Az igazán jó élmények sokkal tovább velünk maradnak. Kutatások igazolják, hogy az anyagi ajándékokhoz gyorsabban alkalmazkodunk. Ezzel szemben egy új élményre várni felpezsdítő érzés.

Az is fontos, hogy az élményt csoportban vagy párban éljük át, mert az emberekhez köthető emlékek sokkal intenzívebbek. Ezzel számoljunk, amikor élményajándékot választunk szerettünknek! Szerencsére a megleplek.hu-n remek élmények között tudunk válogatni, akár régiók szerint csoportosítva.

Azért továbbra is népszerűek a tárgyak. A gyerekek körében a játékok, a ruhadarabok is a toplistán vannak, a fiatal generáció számára az elektronikai eszközök a legkedvesebbek.

Szinte mindent online vásárolunk

Az elmúlt években nagyot ugrott az online vásárlási kedv, ezt persze a járvány igencsak befolyásolta. Az Európai Unió országaihoz viszonyítva hazánkban dobogós mértékben nőtt az online vásárlók aránya. Jelenleg 74%-on állunk, ami pontosan megegyezik a EU-átlaggal.

Az eredeti írást itt találja.

Katar 2022: Sándor Tamás szerint ismét büntetőpárbaj dönthet a továbbjutásról

Digitális dizájn

DEmedia.hu

Szerző
Hasonló cikkek