MegMinden
2022-04-20

Hennesse

(totalcar.hu)

Már csak ezer lóerős az új Hennessey Mammoth.

Úgy tűnik, hatkerekű pickupot építeni nem lehet rossz üzlet. A Hennessey Performance legalábbis több ilyet készített már: Velociraptor néven a Ford F-150, Goliath néven a Chevrolet Silverado, Mammoth néven pedig a Ram TRX alapjaira. Most ez utóbbiról húznak le még egy bőrt.

A Mammoth 1000 TRX, ahogy a neve is mutatja, ezer lóerős – pontosabban a Hennessey fékpadja szerint 1012 – ami itt egy 7,19 méter hosszú, 2,24 méter széles és 2,13 méter magas karosszériát mozgat. Mindez állítólag a 6,2 literes széria Hellcat motorból jön, amelyre a Hennessey nagyobb szállítású kompresszort épít, így növelik a teljesítményt közel a másfélszeresére. Ezt aztán összkerék-hajtás osztja szét a hat kerékre, amelyek 20 hüvelykes felnikre szerelt 94 centis gumikból állnak.

A korábbi, három darabosra tervezett 1200 TRX szériáénál ez ugyan valamivel kisebb teljesítmény, de elég valószínű, hogy a Mammoth méretben és/vagy teljesítményben így is túltesz mindenen, amivel a közúton jellemzően találkozhat. Még Észak-Amerikában is, ahol pedig nemzeti sportnak számít toronyház méretű terepjárókkal járni a munkába.

Egy ilyen autó persze kézi munkával készül, és az ára is ezt tükrözi: 450 ezer dollárból 50-et adnának vissza, ha valaki készpénzzel fizetne, de erre is csak keveseknek lesz módjuk: összesen 12 példányt terveznek legyártani. Mondjuk nem is baj, azt nézve, hogy egy 1000 lóerő feletti, hatkerekű pickup mekkora rombolásra lehet képes, ha valaki véletlenül rosszkor nyomna padlógázt.

Az eredeti írást itt találja.

Légszomj

Annie Hall

DEmedia.hu

Szerző
Hasonló cikkek