(elobolygonk.hu)
Amszterdamban ez az arány eléri a 39, az egyetemi város Groningenben pedig az 59 százalékot. Becslések szerint a 17 milliós országban több mint 22 millió kerékpárt használnak. De nem volt ez mindig így. Sőt.
A telex.hu Észkombájn rovatában érdekes cikk jelent meg a holland kerékpáros kultúra felvirágzásáról, lehervadásáról majd ismételt felvirágzásáról.
A múlt század első felében-harmadában sok európai nagyvárosban, például Budapesten is jelentős szerep jutott a kerékpároknak.
Míg nálunk a szovjet közlekedéspolitika gyalulta le a kerekezők lelkesedését és a biciklis infrastruktúrát, addig Hollandiában az 1950-es és 1960-as években beköszöntő jólét tette zárójelbe mindazt, amit addig a bicikli jelentett. A motorizáció mámorában a hollandok azt gondolták, a jövő közlekedési eszköze az autó lesz, és ennek megfelelően kezdték átalakítani városaikat is.
Hogy mi torpantotta meg az autós fejlődést? Két egymástól világosan elkülönülő, de hatásukban egymást mégis támogató jelenségről van szó.
Az eredeti írást itt találja.