MegMinden
2021-06-13

Unicef Magyarország

(unicef.hu)

Mentáhigiéniás kiadvánnyal segíti a pedagógusok munkáját az Unicef.

COVID-19: Visszatérés az iskolába” című kiadvánnyal segíti a tanárok és az iskolai vezetők munkáját az UNICEF Magyarország. A kisokos gyakorlati tippekkel és tanácsokkal szolgál a pedagógusok számára, hogy a szakemberek időben felismerjék azokat a jeleket, amelyek gyermekbántalmazásra vagy mentális problémákra utalnak és minél hatékonyabban válaszolhassanak a gyermekvédelmi kihívásokra. A gyerekek a pandémia csendes áldozatai, sok bántalmazási ügy vagy mentálhigiéniás kérdés az iskolába való visszatéréskor kerülhet felszínre.

A COVID-19 járvány jelentős hatás gyakorolt a gyerekek, valamint a családok életére: a bezártság, az izoláció, a szülők egzisztenciális nehézségei és a betegségtől való félelem, vagy egy közeli családtag elvesztése következtében a gyerekek mentális állapota jelentősen romolhatott az elmúlt időszakban. Mindemellett sok gyermek lehetett kitéve fizikai, érzelmi és szexuális bántalmazásnak is.

„Fontos, hogy az újranyitást követően a tanárok felismerjék a kritikus jeleket, amelyek arról árulkodnak, hogy egy gyermek segítségre szorul. Lehetséges, hogy a pedagógus az első olyan személy a karantén után, akiben a gyermek megbízik annyira, hogy jelezze felé, ha bántalmazás érte. Az is elképzelhető, hogy a gyermeknek még nincsenek szavai a történtek megfogalmazására. Sokszor az iskolában nyílik először lehetőség arra, hogy beazonosítsuk és támogassuk a veszélyeztetett tanulókat” – mondta Szlankó Viola, az UNICEF Magyarország gyermekvédelmi vezetője

 

Az eredeti írást itt találja.

Fesztivál

G7-csúcs - Biden: Washington nem akar konfliktust Kínával és Oroszországgal

DEmedia.hu

Szerző
Hasonló cikkek